Kategorie

Partnerzy

KAPHA TEA Pobudzenie i orzeźwienie 100g Everest Ayurveda

 KAPHA TEA Pobudzenie i orzeźwienie 100g Everest Ayurveda Zobacz pełny rozmiar

1492


Powiadom mnie kiedy będzie dostępny

Herbata z tradycyjnych ajurwedyjskich ziół wskazana jest dla osób, które łatwo przybierają na wadze, czują się ospałe i senne a także z powodu nadwagi mają problemy z wysokim cholesterolem i nadciśnieniem.

Wskazana jest także w likwidowaniu nadmiaru śluzu w organizmie, który gromadzi się w postaci katarów, przeziębień dolnych dróg oddechowych.

Pomaga pozbyć się również opuchlizny i obrzęków spowodowanych zatrzymywaniem wody

Korzystnie oddziałuje na system nerwowy podnosząc nastrój, oddalając uczucie smutku, przygnębienia i depresji a dodając sił witalnych, radości i energii do działania.  

Poleca sie spożywanie 3 filiżanek herbatki na dzień.  

Skład:  Ocimum sanctum, tribulus terrestris, centella asiatica, zingiber officinale, piper nigrum, syzygium aromaticum, cinnamomum tamala, cuminum cyminum, terminalia bellirica, elettaria cardamomum, myrica rubra

*Ludzi z dominującą doszą kapha charakteryzuje: - mocna i stabilna budowa ciała - tendencja do łatwego przybierania na wadze - nie przepadają za wilgotną, deszczową aurą - ładna, sprężysta i wolno starzejąca się skóra - łagodność, spokój i zrównoważenie ale jednocześnie stanowczość i niechęć do zmian - przywiązanie do nawyków, zwyczajów, miejsc i ludzi - mają dobrą pamięć, są rozważni i dokładni, pracują w swoim tempie (wolniej), ale rzadko popełnianią błędy - są wytwali, potrafią współpracować z innymi, powoli, bez pośpiechu lecz skutecznie i pewnie dążą do celu.

Kapha łatwo przybiera na wadze i dlatego z diety należałoby wykluczyć ciężkie, tłuste posiłki, potrawy duszone, z dużą ilością sosów oraz słodycze. Niewskazane są także produkty mleczne oraz nadmierna ilość jedzenia w ramach jednego posiłku. Poleca się lekkie potrawy, podawane w średniej temperaturze, najlepiej świeżo przygotowane i ciepłe.

Dla osób z przewagą kapha nie jest korzystny także długi sen oraz brak aktywności dlatego należy wstawać wcześniej a w ciągu dnia wygospodarować kilka przerw na aktywność fizyczną. Wskazana jest każda postać ruchu – począwszy od zastąpienia jazdy autobusem przez szybki spacer a skończywszy na wyczynowej jeździe na nartach.